Lehet kényelmes a konfekció?

Szerző: CEC | 2013 május 10.

Bár eddig elsősorban magyar vállalkozásoknak segítettünk vevőt találni volt szovjet tagállamokban, a Balkánon és a régiónkban, ez a recept más közép és nyugat-európai ország vállalkozásainál is működhet.

Custom_Tailor_Made_Clothes__Custom_Tailor_Made_Suits___Shirt

 

Mintegy húszévnyi kereskedelmi és üzletfejlesztési tapasztalat koncentrálódik a Creative Expert Consulting Kft.-ben. Elsősorban Oroszországba, Kazahsztánba, Ukrajnába és más volt szovjet tagállamokba, illetve térségünkben található közép-európai államokba végeztünk eddig vevőkeresést olyan magyar cégek számára, amelyek növekedésük kulcsát az exportorientációs lépések megtételében látják. A közvetített cégek a legváltozatosabb iparágakból érkeznek: élelmiszeripar, gépgyártás, bútoripar, egyéb könnyű- és feldolgozóipar, vagy akár számítástechnika, üzleti szolgáltatások.

Azonban az a metodológia, amivel közelítünk az exportképesség felépítéséhez, más országokból származó cégeknél is beválhat. Legyen bármilyen iparágból, vagy bármilyen országból egy vállalkozás, nagyon hasonló feltételeknek kell megfelelnie ahhoz, hogy a fentebb felsorolt piacokon elérje és sikerrel ki is szolgálja vevőit. Ez nem azt jelenti, hogy szolgalelkűen mindenkinek egy és ugyanazt a megoldást kell követnie, az odavezető út lehet más és más, de a cél, és lehetséges eszköztár annak eléréséhez nagyon hasonló.

Ezért 2013 folyamán célul tűztük ki, hogy a meglévő üzletfejlesztési know-howt a magyar cégeken kívül más országokból érkező jelentkezőknél is alkalmazzuk. Elsőként egy piacvezető német térképfejlesztő vállalat, valamint egy egzotikus fafajtákra specializált szlovák fatermelő társaság került az ügyfélkörbe.

Tapasztalataink szerint a sikeres üzletkötést nem csak az alapos, és mindenre kierjedő partnerkeresés határozza meg, hanem ezt megelőzően fel kell készíteni magát a céget is arra, hogy a beérkező ajánlatkéréseket, megrendeléseket, esetleges modifikációs igényeket is hatékonyan kezelni tudják, anélkül, hogy ez a társaságok mindennapi gyakorlatának megbicsaklásával járna. Vegyünk néhány példát. Tegyük fel, hogy

– nincs aki hirtelen idegen nyelven fogadja egy potenciális vevő érdeklődését;
– nincs rá kapacitás, hogy 1-2 napon belül egy ajánlatot kaphasson az érdeklődő;
– nincs olyan megbízott, aki nyomonköveti a szabályozási, adminisztrációs, vámtarifa és egyéb környezeti paraméterek alakulását a vevő országában.

Ezek mind nagyon gyorsan vezethetnek a vevői bizalom elillanásához, onnan már újra visszanyerni az érdeklődésüket nagyon nehéz. Nem engedünk úgy ki a piacra egy vállalkozást sem, hogy ne vérteznénk fel őket a nemzetközi üzleti kapcsolatokhoz elvárt ügyfélkezelési képességekkel, és ne építenénk ki az ennek lebonyolításához szükséges kapacitásokat és csatornákat. Ezek működtetésében természetesen mi magunk is jelentős szerepet vállalunk külföldi képviselettel, marketinganyagok előkészítésével, tárgyalások szervezésével, egyéb kiterjedt tevékenységgel.

tailor-made-business-english

Hozzászólások